Pages

Tuesday, August 13, 2013

J.o.d.o.h


Aku..
Tidaklah semulia Khadijah,
Tidaklah setaqwa Aisyah
Tidaklah setabah Fatimah
Bukan pula sekaya Balqis
Apalagi secantik Zulaikhah
Aku hanyalah wanita 
akhir zaman yg punya cita2 
menjadi isteri yang solehah

Orang sekeliling selalu tanye aku "bile nak kawen?" ok. mentang2 lah ader BF. tp. kalau ader BF pun, belom tentu dia jodoh kite. kan.. 

Oh! soalan itu sgt lah membuatkan aku rimas. Kalau lah aku tahu tarikh dan dengan siapa, akan ku jwp soalan itu. Sape yg xnak kawen kan. dengan umor aku yg semakin byk nih. tapi. ye lah. aku kan perempuan. Nasib baik lah makcik2 aku sporting. memahami aku. Alhamdulillah. 


"Jodoh itu rahsia Allah. Sekuat apa kita setia, selama apa kita menunggu, sekeras apa kita bersabar, sejujur apa kita menerima kekasih kita, jika Allah tidak menulis jodoh kita dengan kekasih kita, kita tetap tidak akan bersamanya. Think Positive terimalah takdiNYA. Kerana tulang rusuk dan pemiliknya tak kan pernah tertukar dan akan bertemu pada saatnya. In Sha Allah"


jwpan yg terbaik:  
S- Kenapa lambat?
✔   Kerana Allah tahu masa yang terbaik untukku
S- Dah berpunya?
✔   Ya.. Kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing-masing
S- Siapa?
✔   Nanti Allah akan perkenalkan kepadaku
S- Bila?
✔   Bila kami dah dipertemukan. InsyaAllah jemputlah datang ke walimatul urus nanti

xyah tanyo lah selalu bila seseorang itu nak kahwin kerana semua rahsia itu terletak di tangan Allah. Tiba waktu Allah akan membongkarkannya. InshaAllah..

No comments: