Pages

Tuesday, August 13, 2013

ader ke patut


Cm ne nak mulakan ye.. 

Semalam abah terpaksa pulang ke kpg untuk berubat. kata abah, maktok, makteh, fatin, dik nor, bad, mak lang, semua dah terkena. pagi semlm, setelah selesai sidai kain di ampaian depan umah kosonh tu, mak tok tiba2 mengilai. aduahai. mak teh plak sdg asyik makan durian, tiba2 terpandang bayangan org dibalik sliding door umah kosong tu. hah! ape lagi.. mmg menjadi la. badan mak teh ni tak kuat sgt. so, dia lah org yg paling payah nak baik. 

RM3,000.00 abah bayar untuk pulihkan keadaan. huh!. ini bukan ustaz yang ubatkan. mesti pawang. kata pawang tu, "tanah ini kwsn dia. sejak sebelum abah lahir lagi benda tu dah ader. benda ni dah bercucu cicit bagai disitu. Dalam umah tu ader org mati, tengkorak kucing hitam dan mcm2 lagi lah." abah pulak buat rumah, x buat ape2 majlis sebab abah belom bermastautin di situ. nak di pendekkan cerita, pawang tu buat lah patung2 dan perahu untuk hanyutkan "mereka" di sungai rompin tu. kemudian, pawang tu "paku"kan rumah kosong tu, umah mak tok, umah mak ngah dan umah mak teh supaya x diganggu lagi dan dorg 7 org dimandikan menggunakan kain batik dan kain pelikat yg belom dijahit. Kemudian, kain tersebut di buang. semoga segala usaha ini berbaloi.

selesai segala, mereka berkumpul untuk makan malam. shira, menunjukkan gambar istagram di atas yg telah di uploadkan oleh adikku si nadia kepada pak ndak. caption nye "bye hometown. see you next time. kampung yg scary f*ck. tiap kali balik, mesti ade kejadian aneh" Pak ndak plak tunjukkan gambar tu kat abah. abah yg kebetulan nak pulang ke KL buat x endah aje. Sampai di leban condong, abah x puas hati, call la pak ndak. dengan x semena2 pak ndak nak marah abah. abah yg serabot tu dengan nada marah kata "eh. benda cmtu pun nak amik kesah. nak terasa hati sgt. x pikir aku punya terasa hati. anak ko yg tak pernah nak bersalam ngan aku ni cm ne. kalau x suke sgt, bakar je lah umah aku tu. aku tak yah balik!" pap! abah trus letak tefon. pergh! giler lah. kalau aku jd abah pun aku menyirap. pasal tu pun nak amik pusing. dah la abaj berabih sampai 3k. yg si shira tu pun satu. xabeh2 nak cr pasal ngan famili aku. setahu aku, aku tak pernah plak kacau idop dia. aduhai. 

abah kata "long. tahun depan abah nak beli umah kat terengganu la. umah kat rompin tu kalau x ok lagi, kita bakar je" aku no hal.. i follow je..hew hew hew.. 

No comments: